Dag 3 op weg naar La Fortuna bij de vulkaan Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu Dag 3 op weg naar La Fortuna bij de vulkaan Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu

Dag 3 op weg naar La Fortuna bij de vulkaan Arenal

Door: Marieken Neijman

Blijf op de hoogte en volg Marieken

01 Augustus 2015 | Costa Rica, Fortuna

We zijn wederom vroeg wakker en zitten dus weer rond 06.30 uur aan het ontbijt. De koffers opnieuw ingedeeld en uiteindelijk vertrekken we om 09.10 vanuit San Jose naar onze eerste echte bestemming. La snel komen we terecht in een heel andere wereld dan de vervuilde stad en ziet het vooral groen om ons heen. Na een uurtje slaan we de hoofdweg af en rijden door een heuvellandschap met afwisselend loof-, palm- en ook bananenbomen. De wegaanduiding is slecht en als we dan ook in ons dorpje aankomen, rijden we een keer verkeerd. Tussen de vele uithangborden ziet Mick de naam van ons hotels en wij (ouders) zijn natuurlijk sukkels en blind. Achter de drukte van de hoofdstraat schuilt een kleine oase van met 9 kamers/kleine huisjes met centraal een kleine zwembad. De eigenaar is super behulpzaam en we nemen met hem direct onze wensen voor de middag door. We hebben een huisje met een kleine keukentje en twee 2-persoons bedden. Die middag gaan we direct op pad naar de waterval. Het lange pad voor de afdaling bevat zo'n 500 tredes. Het is best zwaar en we beseffen dat we straks ook weer terug moeten.....De afdaling is het waard; een prachtige waterval klettert van grote hoogte naar beneden. Net achter de eerste stroming kun je zwemmen en we blijven een uurtje. Nu weer terug naar boven. Ik loop met Lizzy vast vooruit en meet meerdere stops zijn we weer boven. Na nog een duik in het zwembad zoeken we s'avonds een restaurantje in het dorp. Rond 21.30 zijn we wederom moe en vallen we weer snel in slaap.