Dag 8 Op weg naar Playa Samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu Dag 8 Op weg naar Playa Samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu

Dag 8 Op weg naar Playa Samara

Door: Marieken Neijman

Blijf op de hoogte en volg Marieken

05 Augustus 2015 | Costa Rica, Sámara

Redelijk op zijn (om 09.45) vertrekken we na een duik in het zwembad richting zee. Het is wederom mooi weer. Een groot gedeelte gaat over "snelweg" maar meer dan 60 k/u halen we gemiddeld niet. Vanuit Playa Samara is het even zoeken en rijden we over onverharde wegen, maar dat is heel normaal hier. Mick wordt alsnog ziek en kotst fijn een keer in de auto.....daarna gaat het goed. We weten dat we door de rivier moeten maar nemen eerst nog de verkeerde afslag en belanden in complete bush. Dan maar weer terug en na door de volgende rivier. Het is eerste even goed kijken en de juiste oversteekplaats bepalen. Door het gebrek aan regen de laatste dagen is de rivier laag genoeg, anders hadden we om moeten rijden. Midden in de jungle ligt onze kleine oase. Het is prachtig, 10 verschillende appartementen over het parkje verdeeld. Wij logeren in een soort hippy bungalow. Het is hier wel heel warm en enorm vochtig. Net na 15.00 lopen we naar het strand, eerst nog de mangroven in om krokodillen te spotten maar we zien ze niet. De zee is groots, hoge golven en warm. Er hangt ook een hele damplaag boven van de vochtigheid. We mogen niet echt zwemmen dus Rob en ik blijven veilig in branding. Mick en Lizzy zitten op het strand, de een heeft geen zin en de ander is toch wat angstig. We rijden dus maar naar Playa Samara (ook weer door de rivier). Playa Samara is een soort hippy plaatsje met één lange straat die rechtstreeks naar het strand leidt. Op het strand, onder de palmen genieten we van het uitzicht, surfers en mensen die zicht vermaken op het strand. Hier houden we nog wel uit, wat een heerlijke relaxte sfeer!