Dag 14 Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu Dag 14 Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu

Dag 14 Monteverde

Door: Marieken

Blijf op de hoogte en volg Marieken

12 Augustus 2015 | Costa Rica, Monteverde

Als we 's morgens aan het ontbijt zitten zien we een neusbeer voorbij lopen. Het is waarschijnlijk een redelijk tamelijk tam en hoort bij het hotel. Maar goed, de neusbeer kunnen we ook afstrepen,

Na het ontbijt maken we ons klaar voor het quadrijden. We zullen heel vies worden dus lange broek aan. We worden weer opgehaald met een busje en krijgen instructie op een oefenterreintje. Er wordt wat heen en weer gediscusseerd wie bij wie achterop mag. Beide willen liever niet bij Rob, ze vinden hem op de scooter te onrustig rijden. Ik geef ze trouwens geen ongelijk, ook ik ga liever niet bij hem achterop ;). Lizzy offert zich op en Mick komt bij mij. Wij rijden wat rond en bij de eerste bocht schiet één van de andere dames het bos in. Het is een lachwekkend gezicht. Ze probeert het nog 10 meter maar geeft het op. Ook de andere dame van gezelschap vind het na 1 rondje te eng. De dames worden verdeeld bij hun mannen en we vertrekken met 4 quads en een instructeur naar een volgens oefenterrein, weer een beetje moeilijker. We rijden daar wat rond en eigenwijze Rob moest weer eens een andere weg nemen en dat was niet de bedoeling; hij wordt terug gehaald door de instructeur. Daarna gaan we een trail door het bos volgen, het is geweldig! Op een open stuk mogen Lizzy en Mick ook even rijden. Voldaan, moe en helemaal onder de modder stappen we weer veel te vroeg af, het is alweer voorbij.

Gauw naar het hotel, omkleden en ik moet me klaarmaken om te gaan paardrijden. Ik nu word opgehaald. Met een kerel alleen (ongezellig) maakt ik een zware rit door het bos over zeer smalle paden. Het regent veel in Monteverde dus alles is blubber, de paarden hebben het zwaar. Maar ook ik moet uitkijken dat ik m'n benen niet stoot aan de bomen. Bovendien begint het ook nog eens te regenen en dan bedoel ik echt regenen. In now time ben ik doorweekt en na 1,5 uur vind ik het genoeg.

Ondertussen zijn Lizzy, Mick en Rob in het dorpje geweest. Sante Elena is net een klein ski-oord alleen zijn hier de activiteiten anders. Ze hebben het e.e.a. gekocht waaronder een voetbalshirt voor Mick.

We zijn allemaal moe en duiken er vroeg in. Morgen gaan we weer verder, nu richting kust voor twee chill dagen

  • 16 Augustus 2015 - 19:02

    Familie:

    Leuk dat jullie zoveel beleven, maar wel genoeg wildernis? Hoop je weer snel te zien,hier alles goed. En sterkte met de vliegreis. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieken

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 5120

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 19 Augustus 2015

Costa Rica Zomer 2015

Landen bezocht: