Dag 16 Dagje compleet niets doen in Esterillos - Reisverslag uit Esterillos Este, Costa Rica van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu Dag 16 Dagje compleet niets doen in Esterillos - Reisverslag uit Esterillos Este, Costa Rica van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu

Dag 16 Dagje compleet niets doen in Esterillos

Door: Marieken

Blijf op de hoogte en volg Marieken

16 Augustus 2015 | Costa Rica, Esterillos Este

Na een nacht in het enorme bed en dikke matras (ik denk dat het wel 40 cm dik is) ontbijten we met uitzicht op zee. Het ontbijt wordt ons geserveerd door de eigenaresse Tiffiny, een echte amerikaanse, lekker onecht. We hangen de ochtend op het strand, soms letterlijk in de hangmatten en laten ons verse smoothies maken. We huren nog een bodyboard en laten ons meevoeren op de golven. Omdat Mick het lichts is komt hij ook altijd verder dan de rest. Het water is nog steeds warm, ik zou zeggen net onder de 30C. Niet echt verfrissend dus, alleen de buitendouche geeft afkoeling. Al snel is het middag en LIzzy en ik gaan naar Jaco, een stadje op een half uurtje rijden om wat te shoppen. Jaco beslaat 1 grote straat en aan beide zijde winkeltjes, ze verkopen allemaal hetzelfde. Het wordt bijna donder dus na een colaatje gaan we richting "huis". Onderweg begint het vreselijk te regenen en ik ben blij als we net voor donker in ons hotel aankomen. Trouwens zonder souvenirs.... Na de dagelijkse wifi uurtje waarbij ieder zijn of haar dingetje doet eten we in het hotel. In het donker zin we op het muurtje, dat het terrein scheidt van de buren, een buidelrat lopen. Van de leguanen, hagedissen en gekko's kijken we trouwens niet meer op.

Voor dat we in bed kruipen zie ik iets lopen op de muur, het is een gekko. Hij is trouwens degene die het piep geluid maakte gisterenavond. Omdat de gekko onder het bed schiet en de eigenaar verteld dat hij geen kwaad doet gaan we met gekko slapen. Lizzy dit keer tussenin omdat Mick 's nachts alle lakens van haar afpakt.