Dag 11 Playa Samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu Dag 11 Playa Samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Marieken Neijman - WaarBenJij.nu

Dag 11 Playa Samara

Door: Marieken

Blijf op de hoogte en volg Marieken

11 Augustus 2015 | Costa Rica, Sámara

Om 05.10 gaat de wekker en ik wek de kinderen. Dat kost moeite maar uiteindelijk staan ze op. De een iets chagerijniger dan de ander. Gapkt met zaklamp, fototoestel en deet vertrekken we stuk de jungle in. De brulapem horen we al en zien regelmaig geritsel in de bomen.Al snel is het raak; hele families zitten boven ons in de bomen, ook met kleintjes. Ze eten alllerlei vruchten en staren soms naar ons. Als we verder lopen komen we andere soorten tegen. Welke soort het precies is weet ik niet, we moeten dat nog uitzoeken. Verder lopen we naar bomen en opeens zijn we Lizzy kwijt. Zij liep toch al mokkig achter ons aan en vindt het veel te vroeg en wil na 1 aap al weer terug. Soms is dat lastig voor een puber. Mick is (nog) wel enthiousast en bestudeert aandachtig alle bewegingen van de apenfamilies. Als we na 1.5 uur terug zijn, duiken Lizzy en ik toch nog maar even in bed, even bijslapen.
De middag gaan we naar het stand. Mick heeft een bodyboard en vermaakt zich ermee in de golven. HEt is heerlijk zwemmen. Het water is wel heel warm, ik schat zo'n 28 c. Die dag was het al iets bewolkt en als we een uurtje op ons loungebed liggen begint de eerste regen en eindelijk krijgen we een behoorlijke hoosbui over ons heen. En inderdaad, als het regent , regent het ook echt goed. We eten weer bij Gusta BEach en moeten via een andere weg terug naar ons hotel. Door de rivier kan niet meer iv, de regen.